کد خبر : 558
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 3:49
-

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

مریم جعفری الوستانی

صدور گواهینامه های مجوز کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری

صدور گواهینامه های مجوز کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مجوز کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری برای سه گرایش توسعه ‌گری، تسهیل گری و کارگزاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف تسریع در صدور پروانه و به حداقل رساندن نامه نگاری های اداری در راستای دولت الکترونیک صادر می شود.

به گزارش جرجان خبر، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: صدور الکترونیکی مجوزهای کسب و کار، فرآیندی است که در آن متقاضیان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضور به دستگاه های اجرایی، درخواست صدور مجوز کسب و کار خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

وی افزود: پیرو مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوزهای مربوط به اداره کل راه و شهرسازی گلستان شامل ۱۷ عنوان مجوز کسب و کار در حوزه صدور پروانه اشتغال به کار می باشد.

ملک ادامه داد: از این تعداد ۱۴ مجوز مرتبط به کار در رشته های هفت گانه مهندسی ساختمان و سه مجوز مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری است.

وی همچنین گفت: این مجوزها با هدف تسریع در صدور پروانه و به حداقل رساندن نامه نگاری های اداری در راستای دولت الکترونیک صادر می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: بدین منظور شرکت بازآفرینی شهری ایران پس از تعیین صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مطابق دستورالعمل تدوین شده اقدام به صدور گواهینامه صلاحیت ماده (۴) قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: گواهینامه کسب و کار در حوزه بازآفرینی شهری سه گرایش توسعه ‌گری، تسهیل گری و کارگزاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود.

مهندس ملک در ادامه گفت: تمامی متقاضیان دریافت گواهینامه مذکور می‌توانند جهت بهره‌مندی از فرصت‌های قانونی موجود نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات خود در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار مورد نظر به آدرس  www.mojavez.ir اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: ابتدا وارد درگاه فوق شده و برای انجام باقی مراحل قانونی، وارد سامانه تخصصی ماده ۴ شرکت بازآفرینی شهری ایران شوند.

وی افزود: پس از تایید مدارک توسط کمیته استانی، صورتجلسه امضا شده توسط اعضا کمیته در سامانه بارگذاری شده و بررسی مدارک توسط ستاد آغاز خواهد شد و با تشکیل کمیته ستادی و تایید اعضای کمیته ستادی فرآیند چاپ گواهینامه‌ها آغاز می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.