کد خبر : 2218
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۵۷
-

نقش رسانه در مدیریت شهری

نقش رسانه در مدیریت شهری

احسان فردوسی در یادداشتی به نقش رسانه در مدیریت شهری به مناسبت آستانه انتخابات پرداخته است. یادداشت جرجان خبر؛ دردهه های اخیر نقش مردم با ترغیب رسانه در فضای مجازی بسیار مورد توجه مسئولین و شرکت ها مورد توجه قرارگرفته است .مشارکت مردم تنها در انتخابات نبوده بلکه میزان اثربخشی آنها در افزایش کارایی و

احسان فردوسی در یادداشتی به نقش رسانه در مدیریت شهری به مناسبت آستانه انتخابات پرداخته است.


یادداشت جرجان خبر؛ دردهه های اخیر نقش مردم با ترغیب رسانه در فضای مجازی بسیار مورد توجه مسئولین و شرکت ها مورد توجه قرارگرفته است .
مشارکت مردم تنها در انتخابات نبوده بلکه میزان اثربخشی آنها در افزایش کارایی و انسجام محورهای مسئولیت مسئولین شهری است که می تواند به طور گسترده رسانه و فضای مجازی را بعنوان فراهم کننده چهارچوب های تجربه برای مخاطبان نگرش های کلی فرهنگی و تغییر اطلاعات توسط افرادجامعه در جوامع امروزی دانست.

رسانه بعنوان ابزاری برای روشن سازی افکار ، ایجاد فضایی برای برخورد سالم وسازنده دیدگاه ها و اطلاع رسانی مناسب و از مهم ترین عوامل توسعه و نشانه‌ی برپایی و تمرکز جامعه ها در دنیای کنونی محسوب می شود.

شهرداران بعنوان هسته مرکزی مدیریت شهری ، هدایت نظارت راهبری و جلب مشارکت سایر ارگان مدیریت شهری هستند .

امروزه معناسازی، تولید، اشاعه تصاویر و نشانه های رسانه ای فضای مجازی به مهمترین متغیرشکل گیری تصورات ذهنی و تحولات نوظهور عینی تبدیل شده است به گونه ای که تقسیم بندی ها و گونه سازی های تاریخی و اجتماعی عمدتا حول محور ارتباطات و رسانه شکل می گیرد و نامگذاری برهه های زمانی چون دهکده جهانی ، جامعه اطلاعاتی جامعه شبکه ای ، و…. به بنیان خصلت ها و ویژگی های ارتباطی و رسانه ای صورت می گیرد.

دراستفاده مردم از رسانه ها ، جنبه لذت جویانه ای وجود دارد که یکی از این لذت ها لذت با تاخیر است (به این معنا که رسانه محتوایی دراختیار مردم قرار می دهند که در مواقع دیگر درباره آنها گفت و گو وصحبت می کنند )بنابراین لذت رسانه ها به لحظه معرفی محدود نمی شود.

رسانه ها به ساخته شدن زندگی روزمره کمک می کنند ، زندگی روزمره مبتنی بر عادت هاست و از رسانه ها برای عادت بخشیدن به زندگی استفاده می شود .
مردم درهنگام رانندگی ، انجام کار روزانه ، ناهارو شام به رسانه و اخبار توجه دارند. که با ایجاد راه های تعامل دوسویه و متمرکز بر ترغیب جامعه به مشارکت در امور اجتماعی منجر شود.

امروزه با گسترش رسانه های برخط و آنلاین مردم در لحظه زندگی کردن را یاد گرفته و تعدد منابع با رویکردهای سیاسی، اجتماعی متعدد باعث تغییر ذائقه آنها شده است.

داشتن اتاق فکر رسانه‌ای امری ضروری است.

مدیران شهری درحال حاضر با نگاه ویژه به مشکلات فضای مجازی می توانند علاوه بر تسهیل در ارائه خدمت به شهروندان از بروز حوادث ناگواری مانند خودکشی، تجمعات غیرقانونی، شایعه پراکنی ها و… کم کنند.

در جامعه کنونی وجود هسته های اختصاصی به این امر در اتاق فکر مدیران شهری امری جدانشدنی و ضروری بشمار می رود بطوری که در برخی از جوامع یکی از شرایط احراز صلاحیت مدیریت داشتن دانش های تخصصی تعامل با رسانه و فضای مجازیست.

به طورکلی رسانه ها به رکن چهارم دموکراسی در کنار مردم ، احزاب سیاسی ، نظام ها شناخته می شود که ۲ مسئولیت زیر را بر عهده دارند :
۱- هدایت افکار عمومی
۲- تجمیع خواسته های مردم از طریق رسانه های جمعی ، احزاب و گروه های ذی نفوذ خواسته های خود را به اطلاع سیاسیون و نخبگان حکومتی می رساند .

انتهای پیام./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.